DIBS kortbetalning

Nyheter RSS för Nyheter

Avhandling om sömn och promenad

Slutsats: En enkel fysisk aktivitets intervention baserad på stegräknare ökade effektivt steg/dag och förbättrade sömnkvaliteten hos tonåringar. Detta har viktiga implikationer för folkhälsa då denna kostnadseffektiva åtgärd lätt kan inkorporeras i skolans läroplan.
2016-08-15

Ny Forskningsrapport

Steg och ett längre liv
2015-12-08

Nyhetsbrev oktober

Stegdagboken gör succé! Vi firar att Stegdagboken.se nu har över 5000 användare.
2015-11-01

Kontakt & villkor

Företagsuppgifter

Företagets fullständiga namn (juridiska person):

KeepWalking Scandinavia AB

Företagets fullständiga postadress:

KeepWalking Scandinavia AB, Box 8, 391 20 Kalmar

Företagets organisationsnummer:

556711-3500

Kontaktinformation

Telefonnummer:

070-4032191

E-post

info@keepwalking.se

Öppettider till kundtjänst:

Måndag till fredag 9.00-17.00

Tillgänglighet och responstid

Konsumenten har rätt att vända sig direkt till KeepWalking Scandinavia AB i frågor gällande ångerrätt, reklamationer, garantier samt köp och beställning. Detta gäller även om företaget själv inte själv tillhandahåller varan eller tjänsten.

Förfrågningar som berör faktiska köp eller beställningar besvaras under vardagar senast 48 timmar från förfrågningen mottagits. Om frågan inte kan besvaras inom 48 timmar meddelas konsumenten om orsaken till fördröjningen samt när frågan kommer att besvaras.

Köpvillkor

1. Orderbekräftelse En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst.

2. Leveranstid Leveranstiden är normalt 1-5 dagar från det att din beställning görs. I de fall då vi inte kan leverera det som beställts inom förväntad leveranstid informerar vi omgående om ny leveranstid, samt klargöra anledningen till förseningen.

3. Frakt Fraktkostnaden kan du se i kassan innan köpet bekräftas.

4. Betalningssätt I kassan väljer du även vilket betalningsalternativ du föredrar. Vi förbehåller oss rätten att skicka beställda varor mot postförskott om vi anser oss ha anledning till det.

5. Sen betalning Vid fakturering är betalningstiden 10 dagar för privatpersoner och 30 dagar för företag, landsting och kommuner. Vid sen betalning påförs dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag. Rätten att mottaga betalning kan ske utan ditt medgivande.

6. Ångerrätt Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak "Ångerrätt". Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav. Konsumenten ska betala eventuella returkostnader. Om konsumenten helt uppenbart låtit bli att följa anvisningar eller packeterat produkterna på ett felaktigt sätt, är det möjligt för oss att kräva ersättning. Vid bristfällig emballering kan inte den som skickar produkten kräva ersättning vid transportskada.

7. Reklamationer Om leveransen är felaktig, ej överensstämmer med det som avtalats eller har ett fabrikationsfel ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara, eller pengarna tillbaka. Vid reklamation sänder Kundtjänsten en förfrankerad returetikett. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.

8. Transportskada Vid eventuell transportskada på din vara ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.

9. Hantering av personuppgifter Keepwalking Scandinavia AB hanterar personuppgifter i enlighet med Person Uppgifts Lagen (PUL). Vi lämnar inte ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part utan kundens uttryckliga medgivande.

10. Tvist Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.

Följa rekommendationer

Vi följer de allmänna rekommendationer som Konsumentverket utfärdar samt de utslag i specifika kundärenden som utfärdats av Allmänna reklamationsnämnden.

Ingen försäljning till minderåriga

Keepwalking Scandinavia AB har som policy att inte sälja produkter eller tjänster till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.

Produktens eller tjänstens egenskaper

Keepwalking.se skall innan avtal ingås tydligt informera konsumenten om produktens eller tjänstens egenskaper.

• Produkten eller tjänstens egenskaper och pris skall vara tydligt beskrivna och finnas tillgängliga innan det att köpet slutförts på webbplatsen.

• Det skall tydligt framgå om varan/tjänsten inte kan användas i det land som nätbutiken har för avsikt att sälja till.

Prisinformation

• Priset som visas är inklusive alla kostnader och avgifter som direkt kan hänföras till produkten eller tjänsten. Kostnader som inte kan hänföras till den enskilda produkten eller tjänsten räknas inte in i priset per produkt (t ex frakt).

• Produktpriset är för nätbutiken bindande, såvida inte konsumenten insåg eller borde ha insett att prisuppgiften var orimlig eller felaktig.

Total kostnad

Eventuella extra kostnader utöver varans eller tjänstens pris såsom t ex frakt eller betalavgifter framgår i före avslutat köp i kassan.

Betalning & säkerhet

Betalningarna i kassan sker genom Nordens ledande leverantör av online betallösningar, DIBS. DIBS är certifierat enligt PCI DSS och trafiken mellan oss och betalleverantören samt övrig betalinformation, såsom personuppgifter är krypterade.

Elektronisk marknadsföring

Vi strävar efter att vår marknadsföring mot konsumenter är utformas på ett tydligt och begripligt sätt och inte är bristfällig eller vilseledande.

Vi skickar ut ett elektroniskt nyhetsbrev via e-post. Nyhetsbrevet innehåller extrapriser, nyheter och forskningsrön och det framgår tydligt att de kommer från oss och är i marknadsföringssyfte. För att ta del av detta måste kunden aktivt acceptera att denna är intresserad av nyhetsbrevet. Det är sedan möjligt att när som helst avsluta nyhetsbrevet. Mer information om prenumerationen avslutas finns i nyhetsbreven.

Meddelandeformulär till kundtjänst

Fullständigt namn *
E-postadress *
Ämne
Meddelande *
AWV8B
Kod från Captcha-bild:

Yamax rekommenderas

yamax

Världsledande stegräknare